Nissanblog.pl – nieoficjalny blog

Nissan Juke

Najmniejszy miejski samochód segmentu crossoverów SUV w ofercie Nissana.

Jest to najmniejszy miejski s segmentu crossoverów SUV w ofercie Nissana. Jest najodważniej zaprojektowanym samochodem tej klasy. Jego stylistyka przypomina samochód koncepcyjny. Jego cechą charakterystyczną są trzy pary świateł przednich w krztałcie ostrzy, umieszczone w górnej częsci maski samochodu. Model ten zadebiutował w 2009 roku w Genewie a do produkcji trafił w 2010. Opiera się na platformie B Renault i Nissana. Nadwozie tego modelu to typowy SUV ze sporym prześwitem oraz wielkimi kołami napędzanymi w systemie 4×4. Górna część samochodu opiera się na stylistyce sportowej, co czyni ten samochód bardziej agresywnym.

Pod maską Juke’a można znaleźć jeden z trzech silników, na które składa się benzynowa jednostka 1.6 o mocy 117 KM i momencie 157 Nm, jej turbodoładowana wersja która osiąga moc 190 KM oraz momencie 240 Nm, oraz trzeci wariant to oszczędny silnik turbodiesel 1.5 o mocy 110 KM i momencie 240 Nm z bezpośrednim wtryskiem common rail. Juke posiada 5- lub 6-stopniową skrzynie biegów, w zależności od modelu silnika. Konstrukcja zawieszenia tylnego zależna jest od wersji silnikowej. W słabszych jednostkach z tyłu znajdziemy belkę skrętną, a w wersji 190 – konnej zawieszenie wielowahaczowe. Z przodu, niezależnie od wersji znajdują się kolumny McPhersona. Cały układ zawieszenia jest stosunkowo sztywny, dzięki czemu prowadzi się on bardzo pewnie.

W ofercie można również znaleźć 3 różne wersje wyposażenia począwszy od najuboższej sygnowanej nazwą Visia, typowej Tekna, oraz najbogatszej Acenta. Wszystkie wersje dostępne są na każdym kontynencie gdzie sprzedawany jest Juke.

 

Exit mobile version