Jaki jest największy samochód marki Nissan?
- 1 listopada 2024
W maju 1998 roku model HR/ER/ENR34 przeszedł niezwykle wielką liczbę zmian w porównaniu do dwóch poprzednich modeli R32 i R33. Do głównych można zaliczyć pogłębiony sportowy charakter i ulepszenie osiągów. A za nie odpowiadał silnik RB25DET NEO który teraz stał się o wiele bardziej ekonomiczny, poprzez to bardziej przyjazny dla środowiska.
Produkcja R34 z oznaczeniem GT z silnikiem RB20E została jednak zaprzestana, gdyż został on zastąpiony ulepszonym silnikiem RB20DE z modelu R32, który otrzymał również oznaczenia NEO. Skyline’a R34 napędzał właśnie ten silnik RB20DE NEO, połączony wraz z 5-biegową przekładnią. Warto zaznaczyć że 6-cylindrowy rzędowy silnik Nissana stał się najbardziej ekonomiczny motorem spośród wszystkich R6 w Skyline’ach. Wśród przekładni jakie znajdowały się w tym modelu była dostępna również 5-biegowa automatyczna skrzynia biegów, która nie ukazywała się w poprzednich modelach. Nissan produkował również 4-biegową automatyczną przekładnię tiptronic, dla wszystkich automatycznych wersji.
GT-R wyprodukowany w 1999 roku otrzymał zmodyfikowane podwozie, oraz inne elementy. Bardziej wytrzymały blok od R33 N1 GT-R został zamontowany we wszystkich GT-R’ach R34. Niestety nie był on bezawaryjny gdyż nękał go problem z pompami oleju, które były dość wadliwe. Standardowo R34 był zaopatrzone w turbosprężarki ze stalowymi wirnikami. Turbina w R34 N1 została wyposażona w łożyska kulkowe które polepszały jej sprawność. Skrzynia biegów również została usprawniona dzięki czemu zyskała większą wytrzymałość, a wałki rozrządu zostały na nowo zestrojone i w dużym stopniu różniły się od RB26DETT.
Orurowanie i intercooler zostały w bardzo dużym stopniu przerobione i lepiej dopracowane. Nissan wypuścił do sprzedaży także specjalne udoskonalone wersje R34 GT-R i nazwał je V-spec II. W produkcji znajdował się również model R34 GT-R V-Spec II N1, ale z powodu braku części dla tego modelu, Nismo zmusił ich do zaprzestania produkcji samochodu szybszego do V-spec II. Skyline w tej wersji rozsławił się w popularnych swego czasu filmach „Za szybcy, za wściekli” oraz „Szybko i wściekle”.
Wspaniały opis.
wspaniały wóz jak z jakiś gier komputerowych
No nie ma co, ma dość długą historię ten samochód… Wyglądem można go porównać do samochodu z NFS underground 😀 Świetnie wygląda, ciekawe jak się go prowadzi…