Nissan Sunny to ten jeden z samochodów, który zapewne na długo wpisze się w historię marki Nissan. Początki modelu Sunny rozpoczęły się w momencie, gdy Nissan używał nazwy Datsun, czyli od roku 1966. W tym, że czasie produkowana była pierwsza wersja modelu o kodzie B10 i kolejne B110, B210 i B310. Po zmianie nazwy Datsuna na Nissan w roku 1982, modele Sunny również były produkowane pod tą samą nazwą. W Stanach Zjednoczonych modele te były sprzedawane jako Sentra, a Europie pod nazwą Pulsar.
Nissan Sunny B11 produkowany od 1982 roku był pierwszym modelem, który posiadał przedni napęd połączony z 1,3 lub 1,5 litrowym silnikiem benzynowym o mocach 56 i 72 KM oraz Diesla 1,7 litra pojemności. . W odróżnieniu od poprzednich modeli, jego wnętrze nie było już tak proste i surowe. Cechowało się ono bardzo dużą funkcjonalnością i przestronnością. W ofercie sprzedażowej dostępne było aż 5 rodzajów nadwozia, 2 i 4-drzwiowe sedany, 3 i 5-drzwiowe hatchback i 5-drzwiowe kombi. Produkcja tego modelu trwała do 1986 roku.
W międzyczasie pojawił się Sunny B12 produkowany od 1985 roku. Samochód był dostępny w wersji z napędem na przednią i obie osie. Europejska wersja Sunny, czyli N13 pojawiła się w 1986 roku. Pod względem technicznym był on praktycznie identyczny, jak model B12, lecz jego nadwozie zostało zaprojektowane całkowicie od nowa. W ofercie oprócz standardowych hachback-ów, kombi i sedanów, pojawił się bardzo ciekawy model coupe Pulsar NX. Produkcja modelu zakończyła się w 1991 roku.
W roku 1989 został zaprezentowany Sunny B13, w stanach zjednoczonych Sentra a meksyku Tsuru B13 . Samochód był produkowany w wersji 2 lub 4-drzwiowej jako sedan. Za napęd odpowiedzialne były silniki o pojemnościach 1.4 (86 KM), 1.6 (110 KM) i 2.0. (140 KM). Jego produkcja została zakończona w 1994 r.
Międzyczasie premierę miał kolejny model Sunny/Pulsar N14, technicznie niemal identyczny z modelem B13. W ofercie można było znaleźć nadwozia typu: 3-drzwiowy hachback, 5-drzwiowy liftback, 4-drzwiowy sedan, kombi (Traveller) a na niektórych rynkach także pick-up. Do napędu Sunny posłużyły silniki benzynowe o tych samych pojemnościach co w B13, lecz zmienionych mocach 75, 90 oraz 143 KM. Obok silników benzynowych znalazły się również silniki diesla o pojemności 2,0 l i mocy 75 KM. Japońska wersja zwana Pulsar, dostępna tylko w wersji 3-d, napędzana była silnikami 1,5 l (94 KM) i 2,0 l (230 KM). Oprócz modelu Traveller produkcję zakończono w 1995 roku. Nissana Sunny N14 w Europie zastąpił Nissan Almera N15.
Model Sunny B15 (Japonia) zaprezentowano w 1998 roku. W ofercie jest tylko 4-drzwiowy sedan, napędzany silnikami 1,3 (87 KM), 1,5 (105 KM), 1,6 (175 KM) i 1,8 l (130 KM). Na rynku amerykańskim model B15 zadebiutował jako Sentra w roku 2000. Napęd stanowiły silniki czterocylindrowe o pojemnościach 1,8 (126 KM) i 2,0 l (145 KM). W 2002 r. silnik 2,0 został zastąpiony przez 2,4 l (165 lub 175 KM).
Zaprezentowana w 2000 r. Almera N16, zbudowano z zamiarem podboju rynku europejskiego. Model ten jest oferowana na bliskim wschodzie również w wersji 4-drzwiowej jako Nissan Sunny, a w Tajlandii jako Sunny Neo. Wszystkie odmiany napędzane są silnikami o pojemnościach 1,3 (90 KM), 1,6 (118 KM) i 1,8 l (114 KM).
Kolejny model zadebiutował w roku 2006 i była nim przestylizowana wersja modelu Bluebird Sylphy poprzedniej, XI generacji. W Rosji i na Ukrainie sprzedawana była również jako Almera Classic. Auto było produkowane przez Renault Samsung Motors w Korei i jest odpowiednikiem oferowanego na tamtejszym rynku Samsunga SM3, napędzanego silnikami 1,6 l/107-116 KM.