Nissan Tiida to samochód osobowy zaliczany do segmentu klasy kompakt. Auto plasuje się między dostępnymi także na naszym rynku Nissanami Note i Qashqai, ale przeznaczone jest dla „poszukujących bardziej konwencjonalnego samochodu”.
Jego premiera miała miejsce w Japonii w 2004 roku. W Europie model ten ukazał się dopiero w 2007 roku i zastąpił Nissana Almere. Przy kompaktowych rozmiarach nadwozia konstruktorom udało się stworzyć całkiem przestronne wnętrze, w szczególności dla pasażerów siedzących na tylnych siedzeniach. Samochód został stworzony na płycie podłogowej Nissan B-platform która występuje głównie w 4-drzwiowych sedan-ach i 5-drzwiowych hatchback-ach.Powiększeniu przestrzeni wewnętrznej wszerz sprzyja umieszczenie dźwigni służących do odchylania i regulacji wysokości przednich foteli po ich stronie wewnętrznej. Są one w związku z tym zamontowanie foteli bliżej słupka drzwiowego.
Jednostka napędzająca tego samochodu to ekonomiczny silnik benzynowy 1.5 16V o mocy 109 KM, trochę mocniejszy 1.8 16V o mocy 128 KM, oraz silnik Diesla 1.5 l/105 KM z układem common rail to jednostka opracowana przez Renault i stosowana np. w Megane. Jego maksymalny moment obrotowy wynosi 240 Nm..
Standardowo w nowszych samochodach Nissana stosowana jest bezstopniowa jednostka CVT, w której o aktualnym przełożeniu decyduje stożkowe koło współpracujące z paskiem.
Jeśli chodzi o kwestie zawieszenia, to wykorzystano w Tiidi kolumny MacPhersona. Przedni drążek reakcyjny jest bezpośrednio połączony z zespołem kolumny w celu uzyskania bardziej skutecznej kontroli nad przechyłami nadwozia. Z tyłu układ zawieszenia opiera się na belce skrętnej, zespole drążków skrętnych i wahaczy wleczonych.
Dużym plusem samochodu jest wygłuszenie wnętrza, dzięki któremu nie będą nam doskwierać hałasy które wydobywają się z pod kół samochodu, oraz system ESP który działa bardzo sprawnie, nie pozwalając nawet na najmniejsza podsterowność. Uwagę samochodu skupia także bogate wyposażenie w modelu seryjnym oraz 3-letnia gwarancja i przegląd co 30 tys. km.