Nissanblog.pl – nieoficjalny blog

Nissan X-Trail

Nissan X-Trail jest bardzo pożądanym modelem na rynku samochodowym. Wszystko to ze względu na bardzo przypadającą do gustu stylistykę samochodu, dynamiczny silnik oraz komfort z jazdy. Jest to kompaktowy crossover SUV oferowany od 2001 aż do dnia dzisiejszego.

Obecnie w produkowana jest II generacja tego samochodu. Stylistycznie samochód ten odróżnia się od pozostałych SUV-ów swoim kanciastym nadwoziem, dającym wrażenie, iż jest to samochód stricte terenowy o ponadprzeciętnej solidności konstrukcji. Nadwozie te otrzymało kilka modyfikacji swojej konstrukcji. Pierwszy face-lifting został przeprowadzony w 2001 roku i obejmował zmienione światła przednie i tylne, zmieniony przód, a dokładniej grill raz zmodyfikowane zderzaki.

II generacja X-Trail przypomina bardzo swojego poprzednika, lecz główne podobieństwo można zauważyć zewnątrz, gdyż w środku samochód całkowicie zmieniony. Począwszy od nowych zegarów na linii wzroku kierowcy, zastępujące te bardzo kiepskie z poprzednika oraz odnowiona deska rozdzielcza. Mimo iż od początku Nissan swoim modelem koncentrował się na prostocie i funkcjonalności, skusił się jednak o poprawę designu i materiałów wnętrza, zapewniające lepszy komfort podczas jazdy. Bardzo wygodne skórzane fotele, elegancka tapicerka, duży schowek oraz przestrzeń bagażową to tylko niektóry z zalet nowego X-Traill.

Wracając do przestrzeni bagażowej, to jest ona ponadprzeciętna i praktyczna za sprawą podwójnej podłogi wyposażonej w dodatkowe szuflady. Wyposażenie samochodu jest równie bogate co jego wnętrze. Obejmuje ono 4 poduszki powietrzne, bardzo dobre ESP, ogromny szyberdach, automatyczną klimatyzację, aluminiowe felgi, szerokie relingi dachowe wraz z reflektorami dalekosiężnymi.

Jeżeli chodzi o terenowy wygląd samochodu, to trzeba przyznać że Nissan zastosował go w tym modelu bardzo słusznie. Samochód posiada bardzo udany system napędu 4×4 napędzany przez 2 lub 2.5 litrowy silnik benzynowe o mocy 169 KM lub 2 litrowe Diesle o mocy od 150-173 KM. Dodatkowo samochód posiada miękkie nastawy zawieszenia zapewniające niezwykle wysoki komfort podczas jazdy na nierównym terenie, oraz 6 stopniową manualną lub automatyczną skrzynię biegów.

Niewątpliwie jest to jeden z najbardziej oryginalnych samochodów w klasie. Gdy pozostałe SUV-y silą się na efekciarstwo, X-Trail jedzie sobie spokojnie konserwatywną ścieżką. I to całkiem sprawnie.


 

Exit mobile version